دستگاه بلوك زن چيست ؟

۲۳ بازديد

طريقه ي كار كردن دستگاه بلوك زن سخت نبوده و به اين گونه مي باشد كه در مرحله ي نخست بايد سيمان ، ماسه و … را داخل سيني دستگاه بريزيم و سپس به كمك شنكش ، مواد مخلوط شده را داخل قالب بريزيم تا فضاهاي خالي كاملا پر شود . سپس بايد ويبره ي دستگاه را روشن كنيم كه در اين مرحله بار ديگر فضاهاي خالي ايجاد مي شود كه بايد مجددا پر شود اما در مرحله ي بعد نياز است كه سمبه ي  دستگاه را پايين بياوريم تا مواد مخلوط شده متراكم شوند ، در آخرين مرحله لازم است كه قالب را بالا بياوريم كه البته در اين مرحله حتما بايد سمبه پايين باشد و ويبره نبايد روشن باشد .

دستگاه بلوك زن داراي انواع مختلفي است كه مي توان به :

دستگاه بلوك زن تمام اتوماتيك ، دستگاه بلوك زن نيمه اتوماتيك و دستگاه بلوك زن دستي و … اشاره كرد كه هر كدام از آن ها بر اساس كاربردي كه دارند مورد استفاده قرار مي گيرند .

استفاده كردن از بلوك داراي مزاياي بسيار زيادي است كه در اينجا به برخي از آن ها اشاره مي كنيم :

بلوك در برابر رطوبت و صدا بسيار مقاوم است همچنين سبب كاهش مصرف انرژي در ساختمان مي شود .

دستگاه بلوك زن

 بلوك  در برابر زلزله  از مقاومت بالايي برخوردار هستند و به علت وزن كمي كه دارند باعث مي شود كه وزن سازه به ميزان قابل توجهي پايين آيد . مواد اوليه ايي كه بلوك را تشكيل مي دهد به گونه است كه با طبيعت سازگار است از ديگر مزيت هايي كه مي توان به آن اشاره كرد مي توان گفت كه بلوك مي تواند فشار بالا را تحمل كند .

 به علت اينكه نصب بلوك بسيار سريع انجام مي گيرد اين خود عامل بسيار مهمي در كاهش هزينه ي دستمزد است و از نظر اقتصادي براي سازنده امتياز مهمي به حساب مي آيد همچنين در زمان اجرا و جا به جايي باعث مي شود هزينه هاي حمل و نقل به ميزان قابل ملاحظه ايي كم شود .

از انواع  دستگاه بلوك زن  كه بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد و كاربري زيادي دارد و استفاده از آن بسيار آسان و ساده است دستگاه بلوك زن اتوماتيك است .

در اين دستگاه بلوك زن اتوماتيك همه چيز به صورت اتوماتيك انجام مي گردد و فقط در كنترل اپراتور است .

از آن جا كه اين دستگاه به صورت اتوماتيك است نياز به جا به جايي دستگاه آهني نيست و هم چنين اين دستگاه به سيستم گردشي و حركتي مجهز است  كه شما با فشردن يك دكمه مي توانيد اين كار و انجام دهيد ، تعويض نمودن قالب اين دستگاه به راحتي امكان پذير است و به اين وسيله مي توان انواع قالب ها را تهيه كرد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.